home > Over comma > because we care

because we care

comma brand strategists - because we care

Duurzaam ondernemen

‘Duurzaam ondernemen’ is al langer een echt ‘buzz woord’. Bij comma, brand strategists stellen we vast dat dit in de genen van de oprichters zit en vestigen we er extra aandacht op.

Een duurzame onderneming heeft aandacht voor volgende topics:

  • Goed bestuur
  • Maatschappelijk engagement
  • Communicatie en dialoog
  • Mensvriendelijk ondernemen
  • Risicobeheersing
  • Duurzaam investeren, aankopen en product- en dienstontwikkeling
  • Ketenbeheer
  • Klimaatverandering en energie
  • Kwaliteit van de directe leefomgeving
  • Duurzame logistiek en mobiliteit

Ben je benieuwd wat comma, brand strategists op duurzaam vlak onderneemt? We geven je een tipje van de sluier:

  • 411 heeft overal ledverlichting
  • We beschikken over een warmtepomp
  • Jaarlijks doen wij met volle overtuiging mee aan Dikketruiendag
  • We hebben een grote tuin met een serre waarin we heerlijke groenten kweken
  • Koffiegruis gebruiken we als compost voor planten
  • De commawagens zijn volledig elektrisch
  • Nieuwe medewerkers krijgen een onthaalboekje met tips rond energie

steun care india en je maakt de Indische kindjes gelukkig

C.A.R.E. is een vrijwillige, kleinschalige Belgische vereniging die zich inzet voor de opvang van straatkinderen in Chennai, in het zuiden van India. Ook comma draagt zijn steentje bij aan dit lovenswaardige project en ontwikkelde kosteloos een nieuwe website in Drupal. De focus bij de ontwikkeling lag op een website die zo goed als volledig door de organisatie aangepast kan worden via het ingebouwde CMS. Je leest op de website alles over het project, het kinderziekenhuis Saranalaya en de inspanningen van de vele vrijwilligers die dit project dragen.

vrouwen op de fiets

Greetje is medeoprichter en bezieler van de damesfietsclub de fietsvedetjes. Ontdek hier de 40 straffe madammen. Elk jaar gaat een groot deel van de opbrengst van de fietsvedetjestour naar Care India.

satemwa, (h)eerlijke thee

Satemwa is een familiebedrijf uit Malawi dat artisanale thee en koffie produceert en ook exporteert over de hele wereld. Elk product is met liefde en oog op duurzaamheid gemaakt. Satemwa wil door de productie van kwaliteitsvolle thee en koffie bijdragen tot een beter leven voor de inwoners van Malawi.

Wij bij comma stonden meteen achter het concept en gingen aan de slag met de marketing van Satemwa. Samen met Exchange stelden we we na onze eerste workshop ook een product markt matrix op voor Europa. Op die manier hebben we de Europese positionering en focusstrategie van Satemwa gedefinieerd. Meer over deze boeiende samenwerking lees je hier

 

comma brand strategists - enjoy the ride
enjoy the ride
enjoy the ride
Groot
Foto
comma brand strategists - duurzaam ondernemen
duurzaam ondernemen
duurzaam ondernemen
Klein
Foto
comma brand strategists - dreamteam
dream team
dream team
Klein
Foto
comma brand strategists - 411
411
411
Klein
Foto
comma brand strategists - jobs
jobs
jobs
Klein
Foto
comma brand strategists - innovation
digital transformation
Groot
Foto
Wil je graag een van onze goede doelen mee ondersteunen?
Business Model Canvas (BMC)

Er is al heel wat geschreven over Business Modelling en het toepassen van een Business Model Canvas (BMC) op een onderneming, maar wat is het precies en waarom is het […]

Het bericht Business Model Canvas (BMC) verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Luxafor: meer focus, meer flow, meer arbeidsvreugde

Eén van de grote uitdagingen in kantoren, vooral in landschapskantoren, is ruimte scheppen voor focus. Rinkelende telefoons, trillende smartphones, meldingen via de computer, gesprekken van collega’s, … Er zijn meer […]

Het bericht Luxafor: meer focus, meer flow, meer arbeidsvreugde verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Water uit de kraan? Lekker toch!

De overstap maken van flessenwater naar leidingwater heeft voor comma wat voeten in de aarde gehad. Water uit de kraan drinken is voor veel mensen iets vies. Op vakantie is het de […]

Het bericht Water uit de kraan? Lekker toch! verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.