Brand Marketing

Customer journey
“Get closer than ever to your customers. So close that you tell them what they need well before they realize it themselves.” - Steve Jobs
Content strategie
“Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.” - Seth Godin
Achter de content die gecreëerd wordt, schuilt er een vooraf bepaalde strategie. Waarom is dit zo belangrijk? Aan de hand van de positionering (via een workshop en/of online enquête via SurveyMonkey) en de customer journey weet je welke doelgroep je moet aanspreken, welke boodschap je moet overbrengen en via welke kanalen je die best communiceert. Met welk doel voor ogen bepalen we de content strategie? Ten eerste wil je brand awareness creëren. Je wil dat mensen je merk herkennen uit de vele andere. Daarnaast wil je vertrouwen opwekken bij bestaande en potentiële klanten door hen juist te informeren. Ten slotte wil je conversie genereren. Het is niet alleen belangrijk om hierbij een push-strategie te creëren waarbij de verkoper zijn aanbod makkelijk beschikbaar stelt, maar ook om een pull-strategie op te zetten. Hier zal de klant door zijn merkvoorkeur zelf om het product vragen omwille van de juiste content die op het juiste moment gecreëerd werd. Wij als brandstrategists helpen je graag om de perfecte content strategie voor jou te bepalen en deze dan ook nauwkeurig uit te voeren.
Digitale strategie & social media
“If you make customers unhappy in the physical world, they might each tell 6 friends. If you make customers unhappy on the Internet, they can each tell 6000 friends.” - Jeff Bezos
Communicatieplan: Owned / Bought / Earned / Experienced
“Good communication is just as stimulating as black coffee, and just as hard to sleep after.” - Anne Morrow Lindbergh
- Owned media betekent gebruikmaken van eigen communicatiemiddelen zoals een website, brochure, POS, etc. Wij zetten deze media voor je op en budgetteren die ook graag.
- Bought media betekent dat je betaalt om gebruik te maken van een kanaal van derden, zoals printmagazines, tv, radio, vakpers, billboards, enz. Hierbij is de berekening van cost per contact, oplage, bereik, OTH (opportunity to hear) en OTS (opportunity to see) belangrijk.
- Earned media betekent dat klanten, de pers en het publiek je content delen of dat ze mondeling over je merk spreken. Alles met betrekking tot social media, digitale media en sponsoring behoort tot deze categorie. Hiermee heb je het grootste bereik met de meeste impact doordat de touchpoints veel groter zijn dan bij de twee andere.
- Experienced zijn de middelen die je voluit beleeft en dus in real life voelt. Voorbeelden zijn festivals, partnerships, networking, platendeals en alles daarrond zoals standjes, goodies, video, social media, vouchers, tickets, crew, etc.
Om het communicatieplan in goede banen te leiden, volgen we proactief dossiers op. Daarom meten en evalueren we continue op basis van timing, planning, impact en het bijhorende budget. Per kwartaal overlopen we dit met de klant en maandelijks wordt een overzicht opgesteld van hoever we staan. We staan voor brand results en meten deze resultaten graag in ons digitaal dashboard. Dat leidt tot een sterke communicatie met de juiste focus naar de doelgroepen toe.
Design thinking framework
“We must design for the way people behave, not for how we would wish them to behave.” - Donald Norman
- Empathize: Je probeert het probleem te begrijpen. Inleving in de leefwereld van de klant is hierbij belangrijk. Op die manier ga je bruikbare inzichten verzamelen.
- Define: De verzamelde inzichten worden samengelegd en geanalyseerd.
- Ideate: In deze stap zijn de designers klaar om met ideeën op de proppen te komen. Je gaat het probleem vanuit verschillende perspectieven bekijken. De bedoeling is dat je echt out-of-the-box gaat denken. Dat kan op heel wat verschillende manieren.
- Prototype: In deze experimentele fase wordt een fysiek product of feature gemaakt. Voldoet dit aan de geformuleerde oplossingen?
- Test: Het volledige product wordt getest aan de hand van de oplossingen die tijdens de vorige fase geïdentificeerd werden. Er kunnen nog steeds aanpassingen gedaan worden.
Agile project management
“Intelligence is the ability to adapt to change.” - Stephen Hawking

Zoekt u als ondernemer ook continu naar meer interactie en een groter bereik van uw bedrijf? Social media biedt heel wat mooie opportuniteiten. Maar het is vaak een hele opdracht […]
Het bericht Bereik meer op social media met een stramien en contentkalender verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.
SBS, het bedrijf achter succesvolle televisiezenders VIER, VIJF en ZES, lanceerde Smart Ads. Smart Ads ontkoppelen zich van de grote, meestal onbetaalbare televisiereclame voor kleinere kmo’s en is dus voor de […]
Het bericht Vanaf nu is TV ook haalbaar voor KMO’s dankzij Smart Ads verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.
Dashboards bundelen op een beknopte manier resultaten. De KPI’s worden nauwgezet gemeten en frequent gecheckt. Zoals je van comma gewoon bent, krijg je een doelgericht dashboard over de resultaten van de website […]
Het bericht Dashboardingtools? comma weet raad! verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.