Syntra Vlaanderen

Onderwijs & opleidingscentra
Syntra Vlaanderen
Zet jezelf op de kaart - Syntra Vlaanderen

what we did...

  • e-mailing
  • social media ads
  • insert & bannering
Zet jezelf op de kaart - Syntra Vlaanderen

Opdracht

Syntra Vlaanderen gaf aan comma de opdracht om een communicatiecampagne op te zetten die zicht richt tot de bedrijven. Doel van deze campagne: bedrijven informeren over het bestaan van de nieuwe applicatie; primaire focus: bedrijven die reeds erkende werkplekken aanbieden, stimuleren om hun gegevens aan- of in te vullen; secundaire focus: ‘alle’ bedrijven aanmoedigen om mee te stappen in het duaal leren project en werkplekken aan te bieden – opleidingsverstrekkers op de hoogte brengen van het bestaan van de applicatie & informeren over de geplande communicatie naar ouders & leerlingen toe.

Zet jezelf op de kaart - Syntra Vlaanderen

Uitrol

Insert & bannering

De grote doelgroep ‘ondernemingen’ benaderden we via een insert in ZO-magazine, Ondernemers (VOKA) en MT Magazine. Hiervoor ontwikkelden we een postkaart. Op die manier konden we alle ondernemers en zelfstandigen bereiken. Om onze boodschap extra onder de aandacht te brengen, volgde op de insert een golf van geanimeerde banners op de websites en in de nieuwsbrieven.

 

Zet jezelf op de kaart - Syntra Vlaanderen

Mailing

Een ander luik van de communicatie is een mailingcampagne. Via een gepersonaliseerde mailing worden bedrijven die een nieuwe erkende werkplek aanbieden, aangespoord om hun profiel op ‘zet jezelf op de kaart’ te vervolledigen. Deze campagne loopt gesegmenteerd. Iedere week krijgen bedrijven die net een erkenning kregen voor hun werkplek een persoonlijke mail.

 

Social Media

Ook Linkedin en Facebook werden ingeschakeld in de communicatiecampagne. In juli en augustus werden ondersteunende posts en advertenties geplaatst.

Resultaten

‘Zet jezelf op de kaart” heeft zichzelf op de kaart gezet! Nu nog komen er wekelijks nieuwe registraties bij. Ondertussen (23 januari 2019) vind je maar liefst 2.794 resultaten als je de site bezoekt. Fijn!!! Weer een stap dichter bij allemaal duaal!

Meer cases

testimonial

Axintor

Na een samenwerking van meer dan drie jaar lijkt het alsof comma, brand strategists ons nog beter kent dan in het begin. Ze begrijpen de werking en bedrijfscultuur die binnen Axintor heerst. Dat heeft gezorgd voor een heel efficiënte samenwerking.