Lootens

Bouw
Lootens

We gingen niet over één nacht ijs om Lootens Line & Halsberghe om te tunen tot Lootens. Zo'n move vergt inzichten, conclusies en beslissingen die moeten uitmonden in een onderbouwde, toekomstbestendige brand strategy.

What we did

  • brand strategy 
  • logo
  • baseline
  • storytelling (visueel en woordelijk)
  • SEO & Keyword-analyse
  • architectuur website
  • design + ontwikkeling website (front- & backend)
  • LinkedIn- en Facebookoptimalisatie
  • direct mailing over het nieuwe merk Lootens
  • perscommunicatie

Daarom maakten we samen met de klant een grondige analyse (workshops, klantensurvey, archetype wheel, bedrijfsstrategie, merkenmodel …) met als doel tot de merkessentie te komen en zo een unieke merkenstrategie te ontwikkelen en uit te rollen. Op die manier werd een (ver)nieuw(d) sterk merk in de markt te zetten.

De volgende fase was de ontwikkeling van het marketingplan, het definiëren van KPI's en de opstelling van een communicatieplan vanuit het 'own - bought - earned' model.

Daarom konden we een versnelling hoger schakelen met de corporate branding:

  • nieuw logo en baseline, nieuwe huisstijl en huisstijldragers (visitekaartjes, briefhoofd, omslag, powerpoint, e-sign, kalender, notablok …)
  • visuele en woordelijke storytelling

 

Eens de basis was uitgezet konden we tools en content ontwikkelen om gericht mee te communiceren.

  • website: wireframe, design, ontwikkeling front & back end, SEO & keywordanalyse, dashboards om de performantie te monitoren, …
  • optimalisatie LinkedIn en Facebook, restyling van de pagina's
  • direct mailing over het nieuwe merk Lootens (concept, design, productie, handling, verzending)
  • perscommunicatie

 

Meer cases

testimonial

Veerle Valaert - Atlas and Arrows

comma sloeg meteen de nagel op de kop. Via cijfers toonde het team aan dat onze bedrijfsnaam niet aan alle voorwaarden voldeed. Ook op vlak van marketing en communicatie met (potentiële) klanten was er nog wat werk aan de winkel. Dat kwam even hard aan, maar het heeft ons wel gemaakt tot wie we nu zijn. Een sterk merk met een duidelijke focus en collega’s die als een blok achter Altas and Arrows staan. Dankzij comma hebben we niet alleen een nieuw en herkenbaar logo, maar ook een passende naam én een duidelijke website. Het was een enorm interessant traject waar wij veel uit geleerd hebben.