Itam werd Itam en Mindful Me

banner-itam
Mindfulness
Itam werd Itam en Mindful Me

Björn Prins, grondlegger van de wetenschappelijke gegronde mindfulness 

“Een mentale start-to-run is in onze tijden even belangrijk geworden als de fysieke variant. Zowel bedrijven als individuen willen bewust aan hun mentale gezondheid werken. De vraag om mindfulness in te zetten als preventief middel tegen stress en burn-out bij bedrijven is sterk aan het stijgen”, aldus Björn Prins

Björn Prins is psycholoog, coach, psychotherapeut en doctoraatsonderzoeker aan de UGent. Hij is een gerespecteerde pionier die nononsense mindfulness introduceerde in Vlaanderen. Hij is ook de stichter en de bezieler van Itam, het trainingsbureau uit Deinze, dat sinds 2004 particulieren en bedrijven traint op een wetenschappelijk gegronde manier.

what we did...

  • brand strategy
  • workshop merkpositionering
  • workshop productmatrix
  • workshop marktontwikkeling
  • survey
  • naam- en baseline
  • logo
  • visuele storytelling
  • woordelijke storytelling
  • merkessenties
  • wireframe en design websites
  • tweetalig SEO analyse
  • opstart MindfulMe op Facebook
  • conversie-actie Facebook
  • persbericht

groeitendensen

Mindfulness zit onmiskenbaar in de lift. Dit resulteert in een wildgroei van het aanbod dat zeer variabele kwaliteitsnormen hanteert. Daarom klopte Itam aan bij comma. Deze academische expert en grondlegger van mindfulness heeft immers een unieke positie en stevige reputatie in het uitdijende mindfulness universum staande te houden en verder uit te bouwen.

Interactief Brand Strategy Traject

Samen met Itam startten we een boeiend, interactief traject om de fundamenten vast te leggen van een uitgekiende merkenstrategie. Via diverse workshops stelden we een productmatrix op, stonden we stil bij de marktontwikkeling en brachten we de marktpositionering in kaart. We stuurden ook een survey uit om te polsen naar de manier waarop het B2B publiek mindfulness percipieert.

B2B - B2C

Tijdens het ontwikkelingsproces kwam duidelijk naar voor dat er twee aparte doelgroepen zijn, met een specifieke focus en aanpak. Daarom werd Itam opgesplitst in twee entiteiten. Itam focust op de B2B klant. De andere entiteit spitst zich toe op de particulier. Hiervoor ontwikkelden we een nieuwemerknaam: Mindful Me. • Itam = evidence based, human approach voor bedrijven • Mindful Me = zelfzorg voor particuliere klanten

Uitrol

Eens de strategie was uitgetekend, startte de communicatieontwikkeling. Voor beide merken werd de visuele en de woordelijke identiteit opgebouwd. Deze vormde de basis voor het ontwerp van huisstijldragers en het wireframe en het design van beide websites. Uiteraard maakten we een SEO analyse om onze positie in Google te optimaliseren. Ook op social media maakten en maken we nog steeds werk van de herpositionering. Er werd een nieuwe Facebook pagina aangemaakt voor Mindful Me en we lanceerden een doelgericht conversieprogramma. Om de ruchtbaarheid te boosten, schreven we een ook persbericht. Je kan het o.a. lezen op madeinoostvlaanderen via deze link.

meer weten: www.itam.be en www.mindfulme.be

Meer cases

testimonial

Syntra West

Bij Syntra West zijn we ontzettend blij om samen te werken met comma, brand strategists. Naast een leuk team beschikken ze ook nog eens over een enorm mooie infrastructuur in hun gebouw dat ze naar aanleiding van het huisnummer 411 noemen. Wij zijn (net zoals veel anderen) tevreden klanten dankzij de transparante werkwijze en kwalitatieve opvolging van comma, brand strategists.