Impact

case impact
Onderwijs & opleidingscentra
Impact Scholengroep

5 jaar geleden klopte scholengroep 25 Brugge-Oostkust bij comma, brand strategistst aan. Hun uitdaging? Een sterke corporate identity en een nieuwe naam mét betekenis die de gezamenlijke visie van de verschillende scholen uitdraagt naar al hun stakeholders (leerlingen, leerkrachten, ouders en ondersteunend personeel). We vertrokken vanuit de bestaande visienota en ontrafelden via online bevragingen de rode draad. Met het resultaat ging ons creatief team meteen aan de slag voor de nieuwe naam, baseline, huisstijl, beeldvorming, storytelling en website.

case impact

What we did: 

  • Positionering
  • Logo en huisstijldragers 
  • Storytelling visueel 
  • Storytelling woordelijk – baseline
  • Wireframe 
  • SEO en keywordanalyse
  • Website 
  • Marketing
 
case impact

Het resultaat mag er zijn: de nieuwe naam Impact! en de nieuwe corporate identity maken bijna evenveel indruk als de scholen zelf. De belangrijkste reden waarom de scholengroep comma, brand strategists als partner onder de arm nam, is onze strategische aanpak en onze methodologie waarin participatie centraal staat. Bij elke mijlpaal op ons parcours overlegden we met het communicatieteam van directeurs en leerkrachten die vanuit de scholengroep werd gevormd.

Het verhaal en de groei van GO! Scholengroep Impact! stopte niet bij een nieuwe naam en corporate identity. Als actieve, pluralistische en participatieve organisatie, blijft hun groep in volle beweging. Een voorbeeld? Vorig jaar maakten ze al een nieuwe visienota op om interne processen en menselijke relaties te optimaliseren. De baseline ‘Scholen die indruk maken’ is dus op hun lijf geschreven. 

case impact
 
 
Comma, brand strategists blijft hun strategische partner en verzorgt de interne communicatie en positionering van de scholen binnen de groep:
 
  • Impact scholengroep: naam, logo, huisstijl, website, plooifolder, signalisatie
  • Impress magazine: naam, stijlzetting, lid redactiecomité, vormgeving, digitale versie
  • Stamina: naam, logo, huisstijl, website
  • Element: logo, folder
  • De Tandem: logo, website, stijlzetting
  • Context: naam, logo, signalisatie, folder
  • Einstein: logo, website, signalisatie (binnenkort lancering)
  • Paalbos: logo, website
  • BS Permeke: logo, website

 

case impact
 
Door dit project kregen we de smaak te pakken. Zo realiseerden we ondertussen ook toffe projecten voor andere scholengroepen (Scholengroep aan Zee, Scholengroep 26 en Scholengroep Gent). Aangezien scholen een essentiële schakel zijn voor de toekomst, zijn we trots dat we ze met comma, brand strategists kunnen laten groeien. 
 
Tot slot heeft de scholengroep ook hun Impact magazine. Normaal brengen we printversies uit maar door de omstandigheden ontwikkelden we nu 2 maal een e-versie. In september/oktober staat er opnieuw een printversie gepland. 
Testimonial impact

Meer cases

testimonial

Katrien Van Esser - House Of HR

Na jarenlange focus op interne marketing en employer branding willen we met Accent een marketing strategie ontwikkelen die ook onze expertise en specialisatie in de verf zet bij het grote publiek. Greetje en het comma team hebben ons geholpen bij elke stap in het proces aan de hand van hele pragmatische oefeningen. We zijn ondertussen vergevorderd in onze transitie maar blijven beroep doen op comma als klankbord.