Got Gritt?

Gritt
Consultancy & coaching
Gritt
Gritt

What we did...

  • Workshop positionering: op weg naar 1 gezamenlijk merk
  • Strategie bepalen
  • Naamgeving
  • Woordelijke stijlzetting Gritt
  • Visuele stijlzetting Gritt
  • Visuele stijlzetting Tec
  • Visuele stijlzetting Logi-technic
  • Visuele stijlzetting Gritt Projects
  • Creatie en opmaak van diverse communicatiedragers
Gritt

Tec Alliance, al jaar en dag onderdeel van de House of HR, specialiseert zich in staffing, engineering en consultancy. Tot voor kort bestond de groep uit 5 deelbedrijven, die zich bezighouden met detachering van technische profielen (Advitek, Logi-Technic, PCI & Tec) en projectmanagement (Tec Projects). Onder het mom van less is more besloot Tec Alliance zijn structuur te vereenvoudigen. Om dit traject te ondersteunen werd beroep gedaan op de knowhow van comma, brand strategists.

Gritt
Met oog op de uitrol van één sterk overkoepelend merk, zat comma rond de tafel voor een verhelderende workshop in de 411. Een workshop waar naast de afzonderlijke waarden, strategie, onderscheidende krachten, … vooral op zoek werd gegaan naar de sterkste gemeenschappelijke noemers. Doorzettingsvermogen, lef, passie en karakter werden naar voor geschoven als de vier eigenschappen die nodig zijn om de vooropgestelde toekomstmissie tot een goed einde te brengen. 
Gritt

Bij deze nieuwe missie hoorde eveneens een nieuwe sterke naam die veel ambitie uitstraalt. De keuze was unaniem, Tec Alliance werd omgedoopt tot “Gritt”. ‘Grit’ staat voor doorzettingsvermogen: “To have grit means you have courage and show the strength of your character. A person with true grit has passion and perseverance. Goals are set and followed through. A person who works really hard to follow through on commitments has true grit.”

In het verlengde van een duidelijk vooropgestelde positioneringsstrategie werd de nieuwe stijlzetting, zowel woordelijk als visueel, door comma vormgegeven met één doel: Gritt als een merk  met karakter, ‘met een hoek af’, in de markt zetten.

Meer cases

testimonial

Jean-Paul Nauwelaers - Stanwick

We werken al 5 jaar samen met ‘comma, brand strategists’ voor het ontwerp en beheer van onze websites in België en Nederland. De medewerkers van Comma verrassen ons steeds met hun innovatieve concepten, zij leven zich graag mee in in onze business context en zijn een prima klankbord voor onze vragen. Dit resulteert in performante websites, hoge rankings op het internet, verhoogde naambekendheid en uiteindelijk ook een uitbreiding van ons klantenbestand. Vandaag worden zij ook onze gids om op een slimme manier aan de slag te gaan met sociale media. Kortom, zij zijn voor ons een betrouwbare en sterke partner.