Fednot

fednot
Notariaat
Fednot

Wie vertrouw jij het meest? Je dokter? Je tandarts? Je advocaat? Wist je dat de notaris bij veel mensen in de top 3 van vertrouwenspersonen staat? Fednot, de koepelvereniging die de belangen van de Belgische notarissen behartigt, wou dit toegankelijk imago versterken en nam hiervoor comma, brandstrategists onder de arm.

De notaris als persoonlijke raadgever is een sterk verhaal, daar gingen we graag we mee aan slag. De notaris staat je bij met de juiste raad en ondersteuning op elk belangrijk moment in je leven. Dezelfde boodschap wordt gebracht en verfijnd in het kader van de employer branding van het notariaat en fednot.

 

fednot

What we did...

  • Marketingplan
  • Storytelling – baseline
  • Logo & huisstijldragers
  • Brandbook
  • Campagne film
  • Adwords campagne
  • Social media
  • Dashboarding
  • Notarius & Fednot krantje
  • Print campagne
  • Point of sales
  • Radiospot
  • Campagne concept
  • Social media opzet
  • Keywordanalyse
  • Google Adwords
fednot

Van a tot z: van rebranding naar een nationale mediacampagne

Op basis van de doelstellingen werd een marketingplan opgesteld. De concrete stappen voor de rebranding en employer branding campagne kregen vorm in het communicatieplan. Beide campagnes verliepen tweetalig: een Nederlandstalige campagne voor Vlanot (Vlaamse Raad van het Notariaat) en een Franstalige campagne voor CF (Conseil francophone).

 

fednot

Rebranding campagne

Hoe brengen we nu het imago van de notaris als betrouwbare partner en adviseur over in beeld en copy? Hoe brengen we een boodschap waarbij de burger centraal staat? Het  think-feel-do-model van comma helpt bij het zoeken naar een antwoord.

 

THINK

“Mijn notaris zorgt voor een warme en menselijke ondersteuning tijdens sleutelmomenten door zijn expertise te delen.”

FEEL

“Op mijn notaris kan ik bouwen: hij is een luisterend oor en een vertrouwde, mediërende partner tijdens verschillende fases in mijn leven.”

DO

“Samen zoeken we naar een doelgerichte oplossing voor mijn situatie. Mijn notaris is een expert-raadgever waarop ik altijd kan rekenen."

 

fednot

Uit dit model volgen de fundamentele waarden voor de rebranding: betrouwbaar, betrokken, ontzorgend, ondersteunend, duurzame partnerrelatie, onpartijdig en hands-on. Deze elementen vormen de basis voor de storytelling en de corporate identity. Het bestaande statusgerichte logo krijgt een toegankelijkere uitstraling, waarbij ook het kleur wordt aangepast. Ook de website www.notaris.be krijgt een heropfrissing. Een krachtige baseline met passende campagnebeelden vat de boodschap samen: “Mijn notaris, voor wat er echt toe doet.”

 

fednot

Nationale campagne

De tweetalige mediacampagne wordt uitgerold in print, online, radio, social media, Adwords en point of sales. 

  • Voor de print adverteren we in de kranten De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet Van Antwerpen, Belang van Limburg. Daarnaast plaatsen we ook een advertentie in de magazines DM Magazine, Nina, La Libre Belgique national, Paris Match en Le Soir. Ook de eigen magazines krijgen een rebranding, zowel B2B (Notarius) als B2C (De Notaris).  
  • Online adverteren we op HLN, De Morgen, La Libre, Dh, Parismatch, Cinebel, Gourmandiz en Logic-immo. 
  • Een Nederlandstalige en Franstalige radiospot op onder andere Stubru, MNM, bel RTL en Nostalgie doelt op nationale awareness. Koen Debauw spreekt de spot in. We werken samen met Sonhouse voor het creëren van een sound logo. 
 
fednot
  • Comma, neemt de social media kanalen onder handen. We zetten alle parameters goed en we plaatsen doelgroepgerichte advertenties. In samenwerking met Nono C. creëren we een allesomvattende campagnefilm. Belangrijke momenten in het leven vormen de rode draad. Beleving staat centraal. Leuk weetje: componisten creëerden de filmmuziek speciaal voor deze campagne. Deze video adverteren we op Facebook en delen we op Youtube om awareness te verkrijgen.
  • Na een uitgebreide keywordanalyse adverteren we de campagne ook via Adwords. Zo vergroten we de online vindbaarheid.
  • Ook point of sales speelt een grote rol in de branding campagne. Elk notariskantoor ontvangt pancartes met de nieuwe storytelling.

Bekijk de video

 

Meer cases

testimonial

Evelyne Honorez - Your travel designer

2019 was voor mij een heel speciaal jaar en dankzij jullie heb ik hier al van in 't begin een enorme boost mogen meemaken. Nogmaals heel erg bedankt aan Greetje en de collega's.