Etivoet

Etivoet
Productie
Etivoet
Etivoet

What we did...

    • Positionering
    • Productmarktmatrix
    • Storytelling
    • Nieuwe stijlzetting
    • Huisstijldragers
    • Journey mapping
    • Wireframes 
    • Website design & ontwikkeling
    • Social media kalender
    • Social media campagnes
    • Adwords
    • E-mailing campagnes
    • Persberichten
    • Krantje
    • Dashboarding
     

     

    Etivoet

    Production – Etivoet

    Etivoet staat bekend als toonaangevende, innovatieve expert in zelfklevende etiketten op rol. Het familiebedrijf bouwt al sinds 1954 een sterke knowhow op binnen de sector. Ook het aanbod in product labels breidde doorheen de jaren sterk uit. 
    In 2017 stapte Etivoet naar comma, brand strategists om hun positie in de markt nog te versterken en het ruime aanbod duidelijker te communiceren. Sinds dat moment blijft comma, brand strategists Etivoet ondersteunen in hun marketing- en communicatiestrategie. 
    Etivoet

    De comma, strategie 

    Eerst en vooral organiseerden we een positioneringsworkshop. Met behulp van onze brand tool zochten we naar een sterke, onderscheidende plaats voor Etivoet binnen de markt. Ook een productmarktmatrix kwam hierbij aan bod. Een cruciale stap om te komen tot een heldere categorisatie en eenvoudige voorstelling van alle labels binnen het aanbod. 
    De volgende stap? Het ontwikkelen van een duidelijke communicatie. Dit zowel online als offline op basis van gerichte marketing-, communicatie en mediastrategieën. 
    Etivoet

    Online communicatie

    Een grondige keywordanalyse vormde de basis voor de integratie van de juiste zoekwoorden. Zo kreeg het merk Etivoet een serieuze online boost en komt het bovenaan te staan in Google.
    De volledige, strategische start namen we mee in het uitbouwen van Etivoet’s nieuwe website. Een sterke storytelling en frisse stijlzetting tonen duidelijk waar Etivoet voor staat. Zo vat de nieuwe slogan ‘Boosting innovation rooted in deep experience’ de kern mooi samen. 
    We stellen jaarlijks een social media kalender op met 2 posts per week op Facebook en LinkedIn. Naast de organische posts voeren we ook betalende social media campagnes. Om de etiketten extra in de kijker te plaatsen zetten we ook volop in op Adwords. Daarnaast verzorgen we campagnegerichte e-mailings voor Etivoet om bepaalde producten of acties extra aandacht te geven. Dit doen we zowel in het Nederlands, Frans als Engels. 

    Offline communicatie

    Bij de nieuwe stijlzetting horen professionele huisstijldragers. Comma ontwierp naast een styleguide ook Etivoet’s e-signs en visitekaartjes. Brengt Etivoet nieuwe innovaties op de markt? Dan schrijft comma, brand strategists de persberichten. Daarnaast ontwikkelen we ook al sinds de start van onze samenwerking het Etivoet krantje. Dit krantje geeft hun gamma de nodige toelichting.
    Etivoet

    Resultaatsgerichte samenwerking

    We analyseren telkens de resultaten van al onze online acties. Deze vatten we overzichtelijk samen in een dashboard om samen met Etivoet te overlopen. Uit de besluiten formuleren we de next steps. Zo garanderen we doelgerichte optimalisatie en streven we steeds naar een resultaatsgericht partnership. Deze manier van werken maakt dat onze samenwerking, al vanaf het begin, een groot succes is. 

    Meer cases

    testimonial

    Jean-Paul Nauwelaers - Stanwick

    We werken al 5 jaar samen met ‘comma, brand strategists’ voor het ontwerp en beheer van onze websites in België en Nederland. De medewerkers van Comma verrassen ons steeds met hun innovatieve concepten, zij leven zich graag mee in in onze business context en zijn een prima klankbord voor onze vragen. Dit resulteert in performante websites, hoge rankings op het internet, verhoogde naambekendheid en uiteindelijk ook een uitbreiding van ons klantenbestand. Vandaag worden zij ook onze gids om op een slimme manier aan de slag te gaan met sociale media. Kortom, zij zijn voor ons een betrouwbare en sterke partner.