Droprise
Een aantal maanden geleden klopten ondernemers Ludovic Claeys en Kristof Beirnaert aan bij de 411 van comma, brand strategists. Hun vraag? Hulp bij de sterke lancering van een veelbelovende startup binnen de B2B drone sector – toen nog Drone Enterprise, vandaag Droprise. Comma zag onmiddellijk mooie doorgroeimogelijkheden en samen stelden we een plan op. Volg je mee?

What we did:
- positioneringsworkshop
- van customer journey tot digitale strategie
- functionaliteitenanalyse (SEO + keyword)
- corporate storytelling (visueel concept + baseline)
- design huisstijldragers
- design website
- websiteontwikkeling (3 talen + shop)
- SEO copy
- Adwords
- dashboarding

Bij de lancering van een startup komen heel wat zaken kijken. Hoe positioneer je jou ten opzichte van de bestaande markt? Welke doelgroep baken je af? Via welke kanalen communiceer je en met welke storytelling en brand design laat je een sterke indruk na? comma, brand strategists hielp Droprise stap voor stap bij het zoeken naar antwoorden.

In de positioneringsworkshop legden we de weg af naar een sterke merkessentie. We bepaalden eerst en vooral de bedrijfsstrategie en de communicatiestijl. Daarna vonden we via concurrentieonderzoek en een concurrentiematrix Droprise’s blue ocean. Dit liet ons toe hun onderscheidende krachten te bepalen:
- turnkey drone solutions expert
- duurzame partnerrelatie met focus op resultaat
- sterke connectie met topmerken, drone piloten en performance data
Zo komt geen enkele andere drone company in hun vaarwater terecht en springen ze er flink tussenuit.

Tijdens de customer journey workshop plaatsten we real life deelnemers tegenover elkaar die al met drones gewerkt hadden. We zorgden voor verschillende achtergronden om inzichten te krijgen vanuit verschillende invalschoeken. Denk maar aan docenten op engeneeringsvlak, alsook een docent die opleiding geeft aan drone piloten. En hoe staan productieverantwoordelijken tegenover automatisatie via drones? Bovendien waakten we over een goede mix van sectoren om de primaire markten te detecteren.
Zo kregen we meer helderheid in het afbakenen van een rendabele doelgroep. Daarnaast haalden we uit deze gesprekken waardevolle key takeaways voor het opstellen van de wireframes en het design van de nieuwe website. Voldoende stof om verder mee aan de slag te gaan.


We realiseerden een hele boterham in een korte periode. Tijdens onze samenwerking streefden we dan ook steeds naar de kortste doorlooptijd om een snelle uitrol mogelijk te maken. De next steps? Diepgaande dashboarding om de resultaten bij te houden en de prestaties te verhogen. Ook het opstellen van een duidelijk marketing- en communicatieplan zal een belangrijke stap zijn in het verder uitrollen van Droprise als sterke, nieuwe speler.
testimonial

Lieselot Rombaut - Axintor
Na een samenwerking van meer dan drie jaar lijkt het alsof comma, brand strategists ons nog beter kent dan in het begin. Ze begrijpen de werking en bedrijfscultuur die binnen Axintor heerst. Dat heeft gezorgd voor een heel efficiënte samenwerking.