Droprise

Droprise
Consultancy & coaching
Droprise

Een aantal maanden geleden klopten ondernemers Ludovic Claeys en Kristof Beirnaert aan bij de 411 van comma, brand strategists. Hun vraag? Hulp bij de sterke lancering van een veelbelovende startup binnen de B2B drone sector – toen nog Drone Enterprise, vandaag Droprise. Comma zag onmiddellijk mooie doorgroeimogelijkheden en samen stelden we een plan op. Volg je mee? 

Droprise

What we did: 

  • positioneringsworkshop 
  • van customer journey tot digitale strategie
  • functionaliteitenanalyse (SEO + keyword)
  • corporate storytelling (visueel concept + baseline)
  • design huisstijldragers 
  • design website 
  • websiteontwikkeling (3 talen + shop)
  • SEO copy
  • Adwords
  • dashboarding
Droprise

Bij de lancering van een startup komen heel wat zaken kijken. Hoe positioneer je jou ten opzichte van de bestaande markt? Welke doelgroep baken je af? Via welke kanalen communiceer je en met welke storytelling en brand design laat je een sterke indruk na? comma, brand strategists hielp Droprise stap voor stap bij het zoeken naar antwoorden. 

drone

In de positioneringsworkshop legden we de weg af naar een sterke merkessentie. We bepaalden eerst en vooral de bedrijfsstrategie en de communicatiestijl. Daarna vonden we via concurrentieonderzoek en een concurrentiematrix Droprise’s blue ocean. Dit liet ons toe hun onderscheidende krachten te bepalen: 

  1. turnkey drone solutions expert
  2. duurzame partnerrelatie met focus op resultaat
  3. sterke connectie met topmerken, drone piloten en performance data

Zo komt geen enkele andere drone company in hun vaarwater terecht en springen ze er flink tussenuit. 

droprise

Tijdens de customer journey workshop plaatsten we real life deelnemers tegenover elkaar die al met drones gewerkt hadden. We zorgden voor verschillende achtergronden om inzichten te krijgen vanuit verschillende invalschoeken. Denk maar aan docenten op engeneeringsvlak, alsook een docent die opleiding geeft aan drone piloten. En hoe staan productieverantwoordelijken tegenover automatisatie via drones? Bovendien waakten we over een goede mix van sectoren om de primaire markten te detecteren. 

Zo kregen we meer helderheid in het afbakenen van een rendabele doelgroep. Daarnaast haalden we uit deze gesprekken waardevolle key takeaways voor het opstellen van de wireframes en het design van de nieuwe website. Voldoende stof om verder mee aan de slag te gaan.

droprise
De corporate storytelling bracht de vastgelegde strategieën visueel én verbaal tot leven. Drone Enterprise doopten we om tot Droprise. De nieuwe baseline ‘Higher perspectives, further insights’ zet het merk vanaf nu extra kracht bij. Het nieuwe visuele concept gaf Droprise een professionele, haalbare high tech look mee. We trokken de storytelling door in alle corporate communicatiemiddelen, ook in het design voor de nieuwe website met webshop.  
 
Voor de ontwikkeling van de nieuwe website met webshop kozen we voor een Wordpress site met WOO commerce integratie. Dit gebeurde in 3 talen. Een huzarenstukje om het ontwikkelde UX design in een Wordpress te gieten. Eerder voerden we ook een SEO en keywordanalyse uit. De best scorende zoekwoorden namen we op in de SEO copy. Deze functionaliteitenanalyse verbetert de online vindbaarheid van de website grondig. Ook de opstart van een Adwordscampagne had dit doel voor ogen. 
Droprise

We realiseerden een hele boterham in een korte periode. Tijdens onze samenwerking streefden we dan ook steeds naar de kortste doorlooptijd om een snelle uitrol mogelijk te maken. De next steps? Diepgaande dashboarding om de resultaten bij te houden en de prestaties te verhogen. Ook het opstellen van een duidelijk marketing- en communicatieplan zal een belangrijke stap zijn in het verder uitrollen van Droprise als sterke, nieuwe speler.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen doen?

Meer cases

testimonial

Björn Prins - Itam

Wij willen comma, brand strategists hartelijk bedanken voor hun manier van opvolging en ondersteuning op weg naar de juiste strategie. Vooral de boeiende workshops aan het begin van ons traject waren een grote meerwaarde. Dankzij de hulp van het team hebben we zonder problemen een duidelijke richting bepaald.