case LUXORAMA

luxorama
Bouw
LUXORAMA

Arne Verbeke is al jaren gepassioneerd door hout. In 2007 begon hij met zijn firma ‘Hout & Bouw’ met de productie van houten, lage energiewoningen. In zijn constructies plaatste hij ook houten ramen en deuren. Ze zijn uitermate belangrijk voor de energieprestaties van een woning. Om zijn knowhow en expertise ook beschikbaar te stellen voor andere type woningen en de renovatiemarkt, besloot hij om naast 'Hout & Bouw' een aparte onderneming op te richten die focust op kwalitatieve ramen en deuren. 

 

Arne deed een beroep op comma om een concrete invulling te geven aan zijn plan. Samen stonden we aan de wieg van zijn 'Luxorama'. Lees verder en ontdek het traject dat we samen hebben afgelegd! 

Wat deden we

  • positioneringsworkshop 
  • naamgeving & slogan
  • logo & huisstijldragers 
  • design & ontwikkeling website
  • adwords campagne 
  • opzet sociale media  
  • creatie & opmaak folder 
  • design In & out store 
  • design Fleet 
  • extra: starterkit 
luxorama

Om Arne een sterke positie in de markt te garanderen, startten we onze samenwerking met een positioneringsworkshop. Op basis van de verworven inzichten, schreven onze Strategische Marketeers de merkessentie die als leidraad werd gebruikt voor alle volgende stappen. 

luxorama

Op basis van die positionering werden vooreerst passende namen voorgesteld. De klant koos voor den naam 'Luxorama', aangevuld met de baseline ‘Ramen & Deuren’ om het productaanbod meteen in de kijker te plaatsen. Deze ondersteunden we met een tagline die duidelijk maakt in welk marktsegment Luxorama actief is: 'Pure Klasse. Duurzame kwaliteit.' 

luxorama

Bij het design van de huisstijl werd uitgegaan van een strakke, moderne stijm met een warm karakter. Door gebruik te maken van natuurlijke materialen creëerden onze designers een kook & feel die past bij de marketingdoeleinden en de visie van de klant. De basiskleur van Luxorama is groen. Hiermee leggen we een link naar ‘Hout & Bouw’, Arne’s eerste onderneming die zijn passie voor hout en duurzame woningen symboliseert. 

luxorama

De huisstijl werd geïmplementeerd in het design van de website, de folder en de sociale media. Arne had reeds enkele mooie projecten op zijn palmares staan, die we in de verschillende communicatiedragers uitlichten. 

luxorama

Al van in het begin maakte Arne duidelijk dat klantenbegeleiding centraal zou staan bij Luxorama. Om zijn klanten optimaal te begeleiden in het onderhoud van hun ramen en deuren, werd een ook een starterkit ontwikkeld. 

Meer cases

testimonial

Accent

Na jarenlange focus op interne marketing en employer branding willen we met Accent een marketing strategie ontwikkelen die ook onze expertise en specialisatie in de verf zet bij het grote publiek. Greetje en het comma team hebben ons geholpen bij elke stap in het proces aan de hand van hele pragmatische oefeningen. We zijn ondertussen vergevorderd in onze transitie maar blijven beroep doen op comma als klankbord.