home > Brand strategists > brand results

brand results

Klaar voor de digitale transformatie maar een klankbord nodig of ondersteuning in out-of-the-box denken?

Result driven

Een goede marketingstrategie opbouwen is een belangrijke stap. Minstens even belangrijk is het meten van de effecten van alle energie die je in je marketing stopt. Daarom stopt het bij comma, brandstrategists niet bij het bepalen van de corporate identity en het opstellen van een marketingplan. We meten door middel van dashboarding de resultaten en volgen nauwgezet de evolutie van jouw bedrijf op. We zitten telkens met de juiste experts rond de tafel om bij te sturen, te vernieuwen en te optimaliseren waar nodig. Marketing staat immers nooit stil!
 

Dashboarding 

Zonder rapportering is het moeilijk om de effecten van al je marketingacties op te volgen. Daarom hechten we bij comma, brandstrategists veel belang aan dashboarding en optimalisatie van alle marketingacties. We gebruiken dit als tool om de digitale marketing van jouw bedrijf te optimaliseren. Maandelijks analyseren en stellen we rapporten op. Op basis van de resultaten geven we advies en bepalen we de next steps. Zo werken we samen aan een optimale digitale marketingstrategie.
 

Wat houdt een dashboard precies in?

Elk dashboard is aangepast aan de markt en doelgroep van de klant. De basis van zo’n dashboard bestaat uit een verzameling van gegevens uit verschillende platformen. Google Analytics, Google Ads of Facebook zijn maar een paar voorbeelden. We leggen telkens een aantal doelstellingen en KPI’s vast, evalueren de vooruitgang en formuleren adviezen.
 

Website

Google Analytics lijkt op het eerste zicht een ingewikkeld net van cijfers, grafieken en data over je website. Het platform bevat veel interessante informatie, maar het is belangrijk om de juiste cijfers voor jouw bedrijf er uit te halen en te interpreteren. 
 
Het eerste luik van onze dashboarding gaat dan ook in detail in op Analytics. Onze digital marketeers maken een samenvatting van de gegevens van jouw website, opgesplitst per maand. Telkens wordt de vergelijking gemaakt met de vorige maanden en/of jaren.
 
Maar wat ben je met een rapportering van het aantal bezoekers of de meest bezochte pagina’s als je niet verder kijkt? Conversies zijn minstens even belangrijk om op te volgen. Daarom leggen we samen met jou een aantal doelen vast. Dit zijn belangrijke call to actions doorheen de site die voor jouw bedrijf belangrijk zijn. 
 
Daarnaast meten we via de Google Search Console meten we hoe jouw website scoort op het vlak van SEO. Welke woorden worden gebruikt om te zoeken naar jouw bedrijf? Hoe scoor je ten opzichte van je concurrenten? Hoe scoort de site op het vlak van snelheid en mobiele optimalisatie? Ook dit nemen we mee in het dashboard. Op basis van deze data sturen we de digitale marketing van jouw bedrijf bij. 
 

Social media

Ook social media is een belangrijke tool om in interactie te gaan met je doelgroep. Het is een openbaar visitekaartje van jouw bedrijf. We verzamelen inzichten over de bezoekers op jouw social media kanaal. Met die informatie gaan we aan de slag om jouw doelgroep via het juiste kanaal én op de juiste manier aan te spreken.
 

E-mailings

Digitale nieuwsbrieven zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Hoe onderscheid jij je tussen de tientallen e-mailings die dagelijks in ieders mailbox verschijnen? Door op het juiste moment uit te sturen, met de juiste titel en copy, kan je jouw nieuwsbrief doen uitblinken. Via dashboarding weten we wat het best werkt voor jouw bedrijf en jouw doelgroep.
 

Betalende advertenties

Om je website de nodige boost te geven, kan je ook inzetten op Google Ads of advertenties via social media. Via deze weg kan je heel wat meer mensen bereiken. Maar wat is nu precies de juiste strategie? Het is niet de bedoeling dat je je volledige marketingbudget zo maar aan Google of sociale media platformen uitgeeft. 
 
Door een nauwgezette opvolging en rapportering van de resultaten van jouw advertenties kunnen we snel de meest geschikte formule vinden voor jouw bedrijf. 
 

Google partner badge

Comma, brand strategists bestaat uit een gespecialiseerd team dat zich dagelijks verdiept in onder andere Google Analytics en Google Ads. Comma, brand strategists is dan ook Google Partner. Door ons elke dag te verdiepen in digitale tools, blijven we up te date wat de laatste trends en vereisten om goed te scoren via SEO betreft.

 
 

KMO portefeuille

Interesse in een dashboard traject bij comma, brand strategists? Via de KMO portefeuille kan je financiële steun ontvangen. Lees meer over de KMO portefeuille bij comma. 
 

marketing bureau
Groot
Foto
comma brand strategists - 411
411
411
Klein
Foto
dream team
teamlid
Klein
Foto
comma brand strategists - subsidies
subsidie
subsidie
Klein
Foto
workshop
workshop
Klein
Foto
comma brand strategists - design
brand design
design
Groot
Foto
Interesse in dashboarding? We helpen je graag.
Stage in coronatijden, of liever stage in 2D

We zouden het vergeten in deze woelige omstandigheden, maar ook stagiairs ondervinden hinder van de coronacrisis. Stages kunnen niet doorgaan zoals gepland of vinden plaats in een andere vorm dan […]

Het bericht Stage in coronatijden, of liever stage in 2D verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Graspapier. Say what?

Zoals de naam al doet vermoeden, papier gemaakt van gras. Waar gras voornamelijk werd gezien als groenafval, krijg het tegenwoordig steeds vaker een nieuwe bestemming. Maar is het echt zo […]

Het bericht Graspapier. Say what? verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Back on track & embrace the future

A map to success. Voor ons als brand strategists is het momenteel een uitdagende tijd. We zien merken die in de problemen komen omdat ze blijven hangen in de negativiteit, […]

Het bericht Back on track & embrace the future verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.