home > Brand strategists > Digital transformation

Digital transformation

Digitale transformatie is overal. Waar zitten de kansen voor jouw bedrijf of merk?
comma merkenmarketeers - digital

De komst van het internet is een echte game changer geweest in ons dagelijks leven maar met the internet of things gaan we naar een andere dimensie. Technologie lijkt plots overal aanwezig te zijn waardoor de ganse wereld met elkaar is verbonden en innovatie steeds sneller komt. Hoe kunnen we ons technologisch ecosysteem gebruiken bij de uitbouw van ons merk, bij de groei van ons bedrijf? Laten we ons afschrikken door de vele techno buzzwords of zien we de kansen die deze technologieën met zich meebrengen? Voor bedrijven die de digitale revolutie omarmen staan mooie tijden te wachten.

digitale strategie

Elke strategie start bij een doel. Digitale marketing heeft als grote voordeel dat het meetbaar is. comma, merkenmarketeers denkt mee en zet de lijnen uit van het digital marketing plan. Duidelijke doelen die gemeten worden. We ondersteunen onze klanten met het bouwen van de website (Drupal en Wordpress), SEO (search engine optimisation), SEA (search engine advertising), content marketing, e-mailmarketing, social media marketing (LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, WhatsApp, YouTube, ...)

customer journey

Journey mapping is een methode die zijn waarde heeft bewezen bij het opstellen van een digitale strategie. In een workshop gaan we op zoek naar de verschillende momenten (touchpoints) waarop verschillende klanten (personas) in interactie gaan met jouw merk. Deze reis brengen we in kaart als een soort stappenplan. Je leert de klant op deze manier beter kennen en ontdekt waar de groeimogelijkheden liggen. Zowel de positieve (points of delight) als de negatieve interacties (points of pain) kunnen van goudwaarde zijn bij het opstellen van een communicatieplan. Voor digitale marketing is deze oefening een must do.

digital framework

Meten is weten. De doelen worden omgezet naar KPI's (kritieke prestatie indicatoren) die op hun beurt in een framework worden gestopt. In dit framework zitten alle kanalen en platformen waarmee het merk communiceert. Via een dashboard kunnen we heel snel op elk moment de doelstellingen aftoetsen (conversie, bereik, interactie, ...) en bijsturen waar nodig. Focus blijft steeds op het doel. Digitale communicatie is op die manier een continu proces die je blijft optimaliseren.

communication
Groot
Foto
case
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - dream team
dream team
teamlid
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - subsidies
subsidie
subsidie
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - marketingbureau
marketingstrategie
marketingstrategie
Klein
Foto
comma merkenmaketeers - workshop
workshop
workshop
Groot
Foto
Go digital or die? We helpen je graag met jouw digitale strategie.
comma merkenmarketeers - digital
Siri, Google je eens mijn bedrijf?

Een website bovenaan de zoekresultaten laten verschijnen in Google is niet eenvoudig. Als een consument bijvoorbeeld een bedrijf in de buurt zoekt dan wil jij als bedrijf het liefst bovenaan […]

Het bericht Siri, Google je eens mijn bedrijf? verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Siri, Google je eens mijn bedrijf?

Een website bovenaan de zoekresultaten laten verschijnen in Google is niet eenvoudig. Als een consument bijvoorbeeld een bedrijf in de buurt zoekt dan wil jij als bedrijf het liefst bovenaan […]

Het bericht Siri, Google je eens mijn bedrijf? verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Amazon als salestool

Het Amerikaanse e-commercebedrijf Amazon.com was in 1994 een van de eerste grote bedrijven die met het idee kwam om goederen via het internet te verkopen. Door een indrukwekkende, snelle groei […]

Het bericht Amazon als salestool verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.