home > Brand strategists > communication

communication

De juiste boodschap naar het juiste publiek op het juiste moment.
comma brand strategists - communication

Je beschikt reeds over een marketingplan, maar je weet niet hoe je dit het best in praktijk omzet. Geen nood, comma, brand strategists fungeert als communicatieadviseur en begeleidt je in de uitrol van jouw communicatiestrategie- en plan. Welke middelen gebruikt jouw doelgroep en hoe kunnen we daar zo goed mogelijk op inspelen? Heb je enkel nood aan een mediaplan? Ook dan staat er een brandstrategist voor jouw branche klaar.

comma, brand strategists houdt alles nauwlettend in het oog voor je. Budgetcontroles, evaluatie en bijsturing zijn voortdurend nodig om er sterke meetbare campagnes van te maken.

communicatiestrategie

In de communicatiestrategie worden de marketingdoelstellingen uitgerold naar een hands-on strategie. We beslissen welke boodschap precies via welke kanalen verspreid wordt en welke doelgroepen we willen bereiken. De focus wordt op enkele punten van de marketingstrategie gelegd zodat we duidelijke en meetbare resultaten kunnen genereren.

Om het zo tastbaar mogelijk te maken, werken we met een schemavoorstelling: we vertrekken vanuit ‘awareness’, gaan over naar ‘consideration', passeren ‘trial' en landen bij ‘frequency’.

communicatieplan

Een communicatieplan ziet er bij ons crossmediaal uit. We hebben nood aan eigen middelen en budgetteren die ook graag. Daarnaast - en volledig in functie van de doelstelling en de doelgroep - hebben we nood aan aangekochte middelen (bought) en verworven middelen (earned). We plannen aan de hand van het model ‘owned, bought, earned’. Dat maakt het heel tastbaar en makkelijk te volgen voor iedereen binnen het bedrijf of de organisatie.

Om alles in goede banen te leiden, volgen we proactief dossiers op. Zowel naar timing, planning, impact, als de bijbehorende budgetcontrole is een continue meting en evaluatie noodzakelijk. Zo behouden we de lengte voorsprong die we opbouwden.

"a vision without a plan is just a hallucination." – will rogers

Dat resulteert in een sterke aanpak naar de doelgroepen toe, in combinatie met gerichte communicatie met een juiste focus. Kortom, een volledig geïntegreerd marketingcommunicatieplan.

mediaplan

Bij het opstellen van het mediaplan concentreren we ons op bought media, die ook door ons aangekocht wordt. Als officieel erkend communicatiebureau heeft comma, brand stragistsde kennis en ervaring in huis om de juiste crossmediale mediaselectie aan jou voor te stellen.

Diverse bronnen helpen ons bij onze planmatige aanpak: CIM-cijfers, kaderledenstudie, mediaplanningssoftware Mediaspecs, informatie uit media marketing, …

De media evalueren we op basis van de brede waaier aan info, de specifieke klantendoelstellingen en het budget. Volgende parameters nemen we in overweging: kost per contact, CPC, GRP, selectiviteit op doelgroep. We zijn gekend om creatief te plannen en waken steeds over een hoge OTS (opportunity to see). Evaluatie volgt na de rit om zodoende de nodige bijsturingen te kunnen doen.

comma brand strategists - innovation
innovation
Groot
Foto
comma brand strategists - digital
customer journey
Klein
Foto
comma brand strategists - dreamteam
dream team
Klein
Foto
comma brand strategists - subsidies
subsidies
Klein
Foto
case
Klein
Foto
comma brand strategists - marketingbureau
marketingstrategie
Groot
Foto
Hulp nodig bij jouw communicatie? Een communicatieplan op maat?
comma merkenmarketeers - communication
Ondernemen: financiële steun dankzij subsidies

financiële steun

Ben jij een (startende) ondernemer, klant van comma of heb je interesse in onze diensten? Dan is deze blogpost eentje die je beter niet overslaat. Aan kwaliteitsvol marketingadvies hangt natuurlijk […]

Het bericht Ondernemen: financiële steun dankzij subsidies verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Hét overzicht dat elke social marketeer moet hebben!

Facebook afmetingen

Niets is belangrijker dan een goede eerste indruk. De visuele aspecten van je bedrijf springen dan ook onmiddellijk in het oog bij het scrollen door een Instagram of Facebook feed. […]

Het bericht Hét overzicht dat elke social marketeer moet hebben! verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

De Big Marcom Survey, het grootste onderzoek naar de marketingcommunicatie van de Vlaamse kmo’s

Big Marcom Survey 2019 Het wordt stilaan een jaarlijkse traditie. Voor de vierde keer op rij pakt comma, merkenmarketeers uit met de Big Marcom Survey. Het onderzoek is uniek omdat […]

Het bericht De Big Marcom Survey, het grootste onderzoek naar de marketingcommunicatie van de Vlaamse kmo’s verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.