INNI Group

INNI Publishers
Print
INNI Group

Continuga - opgericht in 1948 - is een sterke ‘innovatieve’ speler in de printing business. Mede door de fusies met Strobbe en UGA, had Continuga ondertussen een aantal specialiteiten waar ze een toonaangevende rol in speelden. Printing, ticketing en uitgeverij. Als strategische partner boog comma zich samen met Continuga over de positionering en ontwikkelde een nieuwe naam en de corporate identity. In 2017 gingen we samen nog een stuk verder en bouwden een INNI-universum dat weldra wordt ontplooid.

INNI Corporate

What we did

  • merkenmodel
  • marketing- en communicatieplan
  • positionering
  • naamontwikkeling
  • baseline
  • corporate identity
  • visuele storytelling
     
INNI Group logo

De comma, strategie

Aan de hand van het merkenmodel en de concurrentieanalyse werd in de diepte gegraven naar de wortels en de kern. We kwamen tot de slotsom dat we het innovatieve elan, de continue groeiambities en de expertise in diverse niches strategisch het best konden uitdragen met een nieuwe naam en een passende merkenarchitectuur. Na een interactief groeiproces kwamen we uit bij de ‘INNI group’, met de subdivisies INNI print, INNI ticket en INNI publishers. Aansluitend werden de naam en de subnamen omgevormd tot imago-opbouwende logo’s met een overkoepelende huisstijl en beeldtaal.
 

INNI Huisstijl

Resultaat

Samen met de INNI group ontwikkelden we de strategie en de basistools om een sterk merkenverhaal te schrijven. Als marcom-partner staan we paraat om op diverse vlakken mee bouwen aan INNI-epos.

INNI Print

Over INNI

De INNI group is een grafische groep met een toekomstgerichte en internationale visie. Met 140 werknemers en een omzet van 24 miljoen euro is de groep een van de grootste van België. Groot, maar op en top familiaal. Het is een INnovatieve onestop shop die zich door de klant laat INspireren en INtelligente oplossingen biedt.